Jekka i Madrid

Nu har jag tid att skriva igen.

Fredags: Påväg till stan för att ta flygbussen, så funkar inte spårvagnarna och jag får panik! Jenni och Sussu var med mej och just när vi ringde pierre om han kunde köra så börjar spårvagnen röra på sig vilket var bra, men vi hade inte mkt tid kvar längre så allt blev jätte stressigt när vi kom till stan. Jag skulle ta ut pengar och ni vet hur det är i stan med bankomaterna en fredag eftermiddag och en jävla massa jul-handlare, vääärldens kö, så jag bara stog och bad att jag skulle hinna. Efter jag tatt ut pengarna var det bara 20minuter kvar tills vi skulle åka, sen skulle man köa i forex oxå, gud asså! Som tur hann jag bra och sprang med Jenni och Sussu till nilsericsson där Lars och Lars mamma väntade. Jag sa hejdå till Jenni och Sussu och det blev lite känsligt, usch vad jag saknar er snorungar! <3
Allt gick bra på flygplatsen. Vi satt och drack lite cola och väntade på att vi skulle gå till planet. Tiden gick fort och snart satt vi i planet. Gud, det var så många år sen jag åkte flygplan. Jag var verkligen sjukt nervös. Jag satt och skrattade av nervösitet typ. Jag var jätte rädd att mina öron skulle gå i lås så jag satt och tugga järnet på mitt tuggummi. Flyget tog några timmar så jag och lars satt och skämtade och hade kul. Vi satt och dansa och sjöng till "Alla som inte dansar".. Fyfaan va roligt det var. Eller igentligen var det bara som jag gjorde det, eftersom lars inte kunde texten muhaha.
Framme i madrid, skulle vi ta metro till en plats som heter Sol, hahah allt gick åt... typ. Skit svårt att fatta dom jävla tunnelbanorna. Sen så skulle vi byta hundra tusen gånger. Och när vi väl ska ta rätt tåg, hittar rätt väg och allt så har sista tåger redan åkt så vi fick ta taxi.
I Sol mötte vi Lars syster och hennes man, som hjälpte oss till våran lägenhet. Påväg till lägenheten tar en full kille tag i min jacka och jag typ: HUH? LAAAAAAARS, HAN DRAAR I MEJ!!!! haha, gud va jag gjorde bort mej, dom måste ha skrattat åt mej efter det.
När vi kom in i svalen tänkte jag bara, gud va e det här för ghetto ställe men när vi öppnade dörren till lägenheten, SJUKT SNYGGT VAR DET! Det är en gul lägenhet, med ett badrum med härligaste duschen och ett sovrum där jag och lars sover, härligaste sängen och ett kök/vardagsrum där lars mamma sover på en bäddsoffa, men det är jätte fräscht och snyggt. Dekorerat med massa tavlor och blommor.

Lördag: Gick vi till ett fik och åt. Man fick röka där inne, det var jätte mysigt. Sen träffade jag Nalle-Puh, Shrek, Tiger, Mimmi och Musse. Hahaha! Jag tog bild med Nalle-Puh, så gott folk, nu vet ni att han e påriktigt! Annars gjorde vi inte så mkt. Vi var ute på stan och kollade lite runt. Sen på kvällen var vi hos Lars syster. Hon hade ett troll typ, asså en typ dekorations sak, och Lars började skrämma mej med att den lever och jag TROR PÅ HAN! Jag e sånt barn asså! Hahah, man kan lura mej hur lätt som hellst typ. Men jag e rädd för sånna saker. Han säger att han haft ett sånt troll i mexico och den dödade hans katt. Menmen, sen gick vi till Lars syster mans resturang, klockan var mkt på natten redan, kanske 2, menmen, där fanns det tydligen spökar, och det tror jag oxå på. Så jag var sjukt rädd när jag skulle sova.

Söndag: Slappade vi bara hemma för vi var så trötta. Jag tog lite amatör foton i lägenheten och vi kollade på Saw 4. Sen när klockan blev 8 gick jag och Lars ut för att ta bilder och SÅKLART tog batterierna slut innan jag han ta en enda bild. Så vi gick runt lite. Sen gick vi hem igen vid halv 9 och hämtade Lars mamma. Vi skulle möta Lars syster som skulle visa oss runt lite i stan och det var jätte mysigt. Föresten, alla här går runt med konstiga peruker i alla färger. Haha, jag fattar inte varför men det är nån sån "fest-tid" sak antar jag. Funderar starkt på att köpa en till mej med, ett rosa affro? :D
När vi kom hem vid 10-11 tiden satte jag och Lars på Piretes of the Carebbean at worlds end (eller hur man stavar). Mkt annat gjorde vi inte.

Nu är det Måndag och julafton. Jag har vart iväg med Lars mamma och Lars syster hos lars syster och vi åt sjutk gott kött och massa annat. Sen gick vi till en "telefon-affär" eller en sån pats sär man kan ringa utomlands typ. Så jag ringde mamma och önskade God Jul till alla där hemma.
Vi ska fira lite senare på natten och ha massa kul, får se hur min julafton blir här i spanien eftersom jag firat jul 15 år hos farmor.

Puss på er. Jag saknar er jätte mkt fast jag bara vart iväg i några dagar.
Love / Jessica

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0