Sommarjobbar

Usch vad trött jag är. Har vart på jobbet, kom hem för ett tag sen.
Har bara sån lust att sova nu, jag håller på och dö av dehär xD

Jag sommarjobbar på pappas jobb, International, heter den :)
Jag är i köket. Gör inte speciellt mkt. Jag kommer till jobbet kl 6, så jag måste upp redan vid 5, vilket är jätte jobbigt för mej som gärna sover till 2 på dagen. När jag kommer har Agneta (hon jag jobbar med) hunnit med det mesta. Så när jag kommer sätter vi oss och fikar nästan med en gång. Det är ju så gott med te, kaffe eller choklad på morgonen och en ny tekaka eller fralla. Sen så sitter vi och tjötar där tills kl blir 7. Då börjar vi att göra smörgåsar, det är rätt avslappnande att göra smörgåsar (men inte hemma). Jag får göra, ost och sking baguetter, leverpastej mackor, ost mackor, prickikorv mackor, ägg mackor, en massa mackor, haha!
Sedan klockan 8 när vi är klara öppnar vi "cafeterian". Då kommer arbetarna och ska köpa mackorna, drickor, yougurt och sånt och jag får stå vid kassan, eftersom jag tycker det är så kul. Det finns faktiskt jätte många snygga unga killar där med. När alla handlat och det inte kommer mer folk sätter jag och agneta oss och fikar igen. Vi fikar hela tiden.
Vid tio i tio säknar vi kassan sen äter vi våran "lunch", för vi får inte "mat" sen förens kl halv två nångång. På lunch-rasten brukar jag oxå springa iväg till rökrummet haha. Sen så kommer maten och salladen som vi får färdiglagat i aluminum förpackningar. När vi delar ut maten går tiden så långsamt och tråkigt, men det är ju jätte kul när snygg-marcus kommer haha, jag skämms alltid då skit mkt. Jag är ju bara för mesig. Sen så städar vi lite, diskar och fixar allt iordning. Sen gör vi inte mkt mer. Fikar, öppnar caféet igen och se kvart i 3 går vi hem.

Nu sitter jag och tittar på Angel, jag har skittråkigt. Snälla nån, rädda min dag?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0