slå det du !

Åh, bara en massa möten idag. Började dagen med att gå upp tidigare än normal på tisdagar. Var vid skolan redan vid 10 tiden (normalt börjar jag klockan 12 på tisdagar) för att träffa kuratorn och ta en fika. Det var rätt mysigt och trevligt att prata. Hon är en bra kurator, ung också, så jag kommer bra överens med henne. Klockan 11 gick jag tillbaka till skolan, på lunch, sen var det rast fram till 12 och klockan 12, ännu ett möte. Föräldrarsamtar, utvecklingssamtal, ja, vad man nu ska kalla det. Nödsamtal kanske, eftersom jag ligger så illa till i skolan. Ja, slå detta; jag hade utvecklingssamtal i 2 timmar och nästan lite till. Det var rätt bra att prata ut om allt och försöka få nånslags ordning på det hela. Vad man ska göra, inte göra, börja med, ta ett steg i taget liksom. Åh, det känns verkligen bra nu. Jag ska försöka. Jag kan inte mer än försöka, kämpa, tävla med mig själv lite. Jag ska klara detta. Jessica, mycket har kommit i din väg, i alla år, alltid har du klarat dig, detta är bara en barnlek för dig. Klara detta nu hjärtat, du kan. Jag vet att du kan.

Klockan fyra hade jag spanska som vanligt. Astråkigt som vanligt. Fettonödigt som vanligt. Men lika bra att gå dit, fixa ett betyg där som e busenkelt och få meritpoäng för ingenting. Jag satt och störde Joel hela lektionen och pratade massa strunt. Men det var kul ändå.

Efter lektionen följde jag joel en bit och sen åkte jag för att träffa två kompisar. Tog en fika på condeco (om det nu stavas så). Det var jätte trevligt att träffa dom igen. Har alltid kul med dom. Efter fika och en kebabtaldrik på Kebabgrillhouse, körde dom mig hem, vilket var jätte snällt, för jag hade ju verkligen inte velat gå hem i den kylan, fyfan!

Nu hemma har jag försökt mig på lite lätt att börja med nått som heter läxor. Jag är duktig, men jag gör det sakta, jag vill inte överanstränga mig för att sen imorgon ha tappat lusten att kämpa.

I vilket fall så tänker jag sova tidigt idag, så, godnatt gott folk! Puss <3

Kommentarer
Postat av: Cindie

glöm inte att du träffade mej på morgonen också! då blev ju hela din dag, liksom, underbar!

2008-11-26 @ 13:02:25
Postat av: sofia

hihi du kankse kommer hit sen:D

och du klarar det jag VET att du kan

2008-12-01 @ 13:06:25
URL: http://sofiagust.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0