I brist på annat

Åh vad jag bara längtar tills pengarna kommer (eftersom man är lite pank just nu). Då ska jag iväg och skaffa mig en massa ögonskuggor, tror jag. Jag har blivit så kär i alla slags ögonskuggor. Jag vill bara sitta och exprimentera med färgerna och ha kul. Jag är verkligen jätte dålig på att sminka mig, men nåndag ska jag lära mig. Tänkte visa hur jag sminkade mig idag iaf.


Först tog jag lite foundation från yves saint laurent och la över hela ögonlocket fram till brynet. Eftersom jag inte än inhadlat någon eyemakeup base än. Men det kommer väl så småning om. Sedan tog jag en ljusbeige färg över hela locket också enda upp till brynet. Sen la jag en lite guldig färg i inre ögonvråt och la sedan en grön färg på resten av locket.
La även båda färgerna på varsin sida under nerefransarna.
Ögonbrynen färgade jag med en random brun ögonskugga bara.

För att piffa till det lite tog jag en färg till som jag la vid globlinjen. Sedan var det bara kajal och mascara. Jag la kajal vid fransrötterna och en smal linje åvanför rötterna. Läpparna målade jag med en orange-rosa glittrig färg från lancome. Och tadaa, såhär blev det.






Kommentarer
Postat av: kattis

- woho vad fint :D

tycker också att det är kul att experimentera med smink!

2008-11-25 @ 22:16:39
URL: http://kattita.blogg.se/
Postat av: göst

snyyyyggt. upp med de andra smink bilderna:D

2008-12-02 @ 00:33:10
URL: http://sofiagust.blogg.se/
Postat av: Marielle

det där var riktigt fint :)

2009-03-29 @ 20:31:26
URL: http://mmwesterberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0