fredagsotur 2

Dagen gick väl bra efter min otur på morgonen. Fick bara lite damp för mig själv på samhälls lektionen eftersom jag har så himla annorlunda åsikter jämfört med andra. Mina åsikter är nästan kvinnoförnedrande men det är fortfarande min åsikt. Saksamma.


När Jag kom hem och somnade, vaknade vid halv åtta och fick brottom. Fixar mig jätte snabbt och blir några minuter för sen sen tillslut iaf. Saken var att gå på parkan för att se Cindies bror och Mervis pojkvän spela. Jag visste att det skulle bli problem med våran ålder, min och Cindies.


Framme frågar vakten om legg, javisst, här, jag står med på adsins lista säger jag. Dom kollar och nej, tyvärr tjejer, stämmer inte och det är 22år ikväll, och ni är ju bara 18, tyvärr. Hopp, ringer kent, han pratar med adsin, cindie ringer sin bror, han pratar med adsin och han kommer ut. Jag presenterar mig, kent tjej och frågar varför vi inte var på listan och då är det så att han precis gav dom listan så vakterna ljög och han kunde inte göra nått åt saken utan vi fick bara ställa oss i kön igen. Vi går till den andra kön, för gästlistan och säger igen samma sak och vakten ska precis kolla listan när han vänder sig om och säger: tjejer ni har redan blivit nekade och vi står och tjaffsar ite. Till slut klämmer cindie fram "Inte ens för att se min bror spela?!" och ja, då får vi dra ut hennes storebror ut för att han ska bevisa att han faktiskt existerar och ska spela. Vakten ber honom gå in och säger okej till oss och ber oss ställa oss i kön igen. Vi gör det och ÄNTLIGEN tänker jag. Framme ber han om lägg igen "för han glömde våran ålder" yaaani, Nej tyvärr, ni är för unga. JÄVLAHORATILLVAKT.


Vi går förbannade ner till GP för att säga till Kent att det inte blir nått och han rekommenderar oss att testa trägårn för att ja, inte slösa bort kvällen och väl framme vid trägårn bangar vi och börjar promenera bort. Där tafsar en jävla fittunge på mig och jag lackar över i skallen, slänger ut ett "VAFAN GÖR DU DIN JÄVLA FITTA" och klampar iväg med mina 10cm klack. Vi bestämmer oss för att gå och äta istället och sedan åka hem för att kvällen bara känns bajs.


Vid kompassen träffar vi Andreas och Daniel. Vi sitter och pratar en stund. Sen kommer en lång-tråkig historia om ett annat pucko. (anteeks rakas.. sä tiiät että mä oon vaan vihanen, du gjorde inget fel). Cindie åker hem och jag skyndar mig tillbaka till Andreas, Daniel och Jocke. Vi går till Chez där jag träffar min karl och hans vänner. Jag går in, är där 2 minuter och går ut. Vi in på blvd, nästa. Vi är där i kanske en kvart, nej sen ska vi gå igen. Då är deras nästa mål parkan och mitt huvud vill bara koka över. Vi går allihopp till bilen för att lämna lite grejer. Där står kents kusin och förhör mig och jag med min socialfobi står där vettskrämd. Haha, jag måste sätt fånig ut. Men på något sätt får jag upp humöret lite och vi börjar röra på oss. Nära parkan ser jag fyran åka förbi och där tappar jag peppen, jag blir sugen på att åka hem. Jag fortsätter upp och ser den jävla HORANTILLVAKT och känner bara nej, aldrig, jag går hem. Pussar min karl hejdå och vandrar till Valand. Där sitter jag helt illamående av hunger och ett antal cigaretter för mycket och väntar på spårvagnen i 20 minuter, helt själv.


Jag kommer hem, lägger mig i sängen och däckar. Fick alltså inte EN minut för att sätta mig, ta en drink och slappna av. Sämre fredag blir det nog inte.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0